10:37:47
 Frissítés
Keresés | Új hozzászólás
 » Isten hozott, kedves Vendég ! Fórumlakók | GY.I.K. | Bejelentkezés | Regisztráció 
 » Szakmai
Téma: Autóipar
R.András
Olvasta: 1 | Válasz | 2022. február 26. 09:52 | Sorszám: 57
30 éves a legkockább Volvo
Veterán lett a Volvo 760
Veteránkorúvá érett az autó, amely megmentette a Volvót 1982-ben. Jubilál a 760.
Rácz Tamás
2012.02.02. csütörtök 16:30
Csodálatos autók látták meg a napvilágot 1982-ben: harminc évvel ezelőtt mutatta be a Ford a Sierrát, az Audi az Év Autójának megválasztott szivar 100-ast, a Volvo pedig a maga szögletes aránytalanságában is elegáns és vonzó felső-középkategóriás modelljét, a 760 GLE-t. A gyári legendárium szerint ez az autó mentette meg a svéd gyártót a csődtől, és szabta meg fejlesztései irányát évtizedekre előre.

Krízisben kellett megcsinálni
Veteránkorúvá érett az autó, amely megmentette a Volvót 1982-ben. Jubilál a 760.

Kész csoda, hogy a hatos és a nulla nem lett szögletes

Az új limuzin (és később a kombi) első terveit 1975-ben, az első olajválság után vetették papírra a Volvónál. Nagy volt a gáz akkor a svéd cégnél; húzómodelljük, a 240-es minőségi problémákkal küszködött, a gazdasági környezet sem volt épp megfelelő a drágán termelő torslandai üzem számára. A Hollandiában készülő kisebb Volvók, a 300-as sorozat önmagában nem tudta fenntartani a vállalatot. Kellett egy új volumenmodell.

A Volvo olyan autót tervezett, amely méretében, biztonságában nem jelentett megalkuvást, ugyanakkor fogyasztásban, emisszióban meg tudott felelni a piaci és hatósági elvárásoknak a fontos célországokban. Ezek a feltételek adottak voltak, ugyanakkor a Volvónak fogalma sem volt, részleteiben milyen autót is várnak el tőlük a vásárlók. Hogy a sok-sok eltérő igényből összerakják a legtutibb árut, világméretű piackutatást indítottak, mert tudták, hogy nincs lehetőségük hibázni.

Szokatlan Volvo reklám, ősgyepen csapatással:

Nagyobb, de könnyebb autó kell!

A felmérések elemzése után az a képtelen helyzet állt elő, hogy a Volvónak a 240-esnél tíz centivel hosszabb tengelytávú kocsit kell terveznie, ami takarékosabb, hatékonyabb, olcsóbban fenntartható; megbízhatóbb, szebb, erősebb elődjénél.

A mérnökök megoldották. A 760-as valamivel rövidebb, egy mázsával könnyebb, jóval tágasabb lett a 240-esnél, ugyanakkor számos műszaki megoldást át tudtak emelni a hátsókerék-hajtású elődből, így a költségek sem szálltak el.

Volvo törésteszt, másként:

P31-es projekt
Tágasabb és könnyebb lett az elődjénél

A P31 kódjelű program, az új nagy Volvo tervezési folyamata eredetileg elég sokat bizonytalankodott a forma kérdésében. A dizájner, Jan Wilsgaard finom vonalú, különleges ferdehátú kocsit akart, viszont a pénzügy lapos, egyszerű, könnyen legyártható formákat követelt, sok derékszöggel, kevés ívvel.

A pénzügy nyert, viszont Wilsgaard hírneve is sokat köszönhet a rideg racionalitás kényszerének. A 760-as meredek hátsó szélvédője, drasztikusan lecsapdosott peremű lemezei, könyörtelen kockasága olyan autó formáját adja ki, amely harminc év múltán is csodálatot kelt mindenkiben, akiben egy csöpp rajongás is van az autók iránt. A 7-es Volvo nem kényszermegoldás lett, hanem igazi jellem, a svéd autó intézményének ikonja egész a mai napig.

Európa hátrahőkölt, az USA imádta

Az óhaza közönsége meglehetősen értetlenül fogadta a baltával faragott formát, viszont az USA, ahol az igazán nagy pénz volt ekkoriban (is), imádta a kocsit. Nem is csoda: hosszú, lapos és szögletes, amilyenek az ő autóik is voltak akkoriban – ugyanakkor egyértelműen európai. A 7-es Volvo megszületett.

A Volvo olyan autót tervezett, amely méretében, biztonságában nem jelentett megalkuvást
A legendárium szerint a hosszú fejlesztés végén, ’78-ban a projektet átkeresztelték 1155-re: öt perc éjfélig, sietni kell! Bár 1978 tavaszára már elkészült az első prototípus, és ’79-re 3 200 000 tesztkilométer állt a modell mögött, három kontinensen, mégis megcsúszott a piacra dobás.

Részben a pénzügy érdeme az egyszerű, szögletes forma

Wilsgaard eredeti terve, a ferdehátú szögletes autó rajzai nyomán elkészült ugyanis Volvo Concept Car néven az a koncepcióautó, amin a gyártó a ’81-es Frankfurti Autószalonon még egyszer utoljára le akarta mérni a piac reakcióját: jó lesz-e a kocka? Jó lett.

A 760-ast a Volvo végül 1982 februárjában mutatta be a közönségnek. A motorpaletta kezdetben egy négyhengeres turbóból, egy V6-os 2,8-as benzinesből és a Volkswagen LT teherautóból származó, hathengeres dízelből állt, amelyet a Volvo turbófeltöltéssel épített be a az autóba. Ekkoriban a dízel 760-as volt a világ leggyorsabb dízelmotoros személyautója.
... www.vezess.hu/magazin/2012/02/02/30-eves-a-legkockabb-volvo/
pandala
Olvasta: 2 | Válasz | 2021. szeptember 23. 10:14 | Sorszám: 56
.... 513 Kg
Még ez az újabb elektromos változat is csak ennyi!
(Az alapverzió, gondolom.)
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2021. szeptember 22. 18:10 | Sorszám: 55
A BMW Isetta (a német Topolino) utánérzése !

... https://hvg.hu/cegauto/20130422_Galeria_torpeautok_amik_egy_vagyont_ernek
gajo
Olvasta: 3 | Válasz | 2021. szeptember 22. 17:25 | Sorszám: 54
Emmeg mi?
MicrolinoMicrolettaSustainabilityVisionSupport

Microlino
Discover
Experience liveConceptPerformanceEnvironment
pandala
Olvasta: 3 | Válasz | 2021. szeptember 22. 08:56 | Sorszám: 53
"This is not a car!
The ideal mix between motorbike and car."

https://microlino-car.com/en/microlino
pandala
Olvasta: 3 | Válasz | 2021. szeptember 19. 22:35 | Sorszám: 52
https://koponyeg.hu/hireso/egy-aprocska-torpe-lehet-a-legolcsobb-elektromos-auto

Egy aprócska törpe lehet a legolcsóbb elektromos autó - - -
2021. szeptember 19., 11:00

Az e-autózás egyre népszerűbb a világon, egyre többen látják ebben a jövő lehetőségeit, mind üzleti, mind környezetvédelmi szempontok szerint. Hiszen bár most még akár rosszabb értékek is kijöhetnek egy elektromos autó életútja során a szennyezés szempontjából egy benzinessel szemben, ez a tendencia erősen változni fog az energiatermelés átalakulásával és az akkumulátorok forradalmával. ....


És, legalább szép is!! ...


gajo
Olvasta: 3 | Válasz | 2021. szeptember 16. 20:15 | Sorszám: 51
Volt egyszer egy Ikarus...
R.András
Olvasta: 3 | Válasz | 2021. szeptember 16. 18:54 | Sorszám: 50
Egykoron hernyóként tekergett a duplacsuklós Ikarus
Iránban mai napig féltve őrzik a világon egyetlen, az Ikarus által épített duplacsuklós autóbuszt
... www.facebook.com/vezess/posts/10159499918676171
Felkesz Deneverr
Olvasta: 7 | Válasz | 2017. április 07. 08:02 | Sorszám: 49
Szuper, így már szép, de legalább nem széles!!
R.András
Olvasta: 7 | Válasz | 2017. április 07. 07:58 | Sorszám: 48
De, lehetett.
Felkesz Deneverr
Olvasta: 8 | Válasz | 2017. április 06. 23:29 | Sorszám: 47
Nem lehetne-e ezt a hsz.-t valahogy "kirombolni" , szűkíteni?
Felkesz Deneverr
Olvasta: 8 | Válasz | 2017. április 06. 23:26 | Sorszám: 46
Idézet:
Az elektromos autók gyakorlatilag 15 év alatt váltak reális alternatívává. A kezdetleges, autónak nem is minősülő járművek gyártása után ma már 1,3 millió elektromos autó szaladgál az utakon. Innen pedig a folytatás robbanásszerű lehet. Főleg annak fényében, hogy egyes országok egyenesen ki akarják tiltani a dízeles autókat: Norvégiában 2025 után nem közlekedhetnek ilyen járművek.
Felkesz Deneverr
Olvasta: 10 | Válasz | 2017. április 05. 23:21 | Sorszám: 45
novella
Felkesz Deneverr
Olvasta: 10 | Válasz | 2017. április 05. 23:21 | Sorszám: 44
Idézet:
A Tesla már értékesebb, mint a világ legnagyobb múltú autógyára

Mi sem jelzi jobban az elektromos autók menetelését, mint hogy 2017 tavaszára a Tesla becsült piaci értéke meghaladta a több mint százéves múltra visszatekintő, és a gyártási technológiát a huszadik század elején forradalmasító Fordét.

R.András
Olvasta: 11 | Válasz | 2017. január 31. 09:35 | Sorszám: 43
A Volkswagen leszorította a trónról a Toyotát

A Volkswagen eladásai az emissziós botrány ellenére is 3,8 százalékkal emelkedtek.
Mutatjuk az eladási számokat
... www.korkep.sk/cikkek/gazdasag/2017/01/30/a-volkswagen-leszoritotta-a-tronrol- ...
Felkesz Deneverr
Olvasta: 10 | Válasz | 2016. december 01. 09:41 | Sorszám: 42
Elek Tromos

BMW i8

R.András
Olvasta: 10 | Válasz | 2016. december 01. 08:45 | Sorszám: 41
Jön az új orosz Volga!
Két orosz designer keze munkáját dicséri az autó, mely az 5000 GL típusjelet
kapta: a járművet egy 3,2 literes, 300 lóerős motor hajtja, 6 sebességes...
... www.mindenegybenblog.hu/hirek/jon-az-uj-orosz-volga
Late Devonian
Olvasta: 11 | Válasz | 2016. október 07. 21:26 | Sorszám: 40
Gyanús nekem ez, szerintem ez csak egy sima piktogram
ami nem jelent semmi mást mint hogy: "húzz a benzinkútra öreg"!
gajo
Olvasta: 10 | Válasz | 2016. október 07. 20:42 | Sorszám: 39
Elhiszem, hogy kiesnek a szemeida blődlinek nincs határa....
Rendes Kis
Olvasta: 11 | Válasz | 2016. október 07. 20:28 | Sorszám: 38

A műszerfalon található üzemanyagtöltő jel egyik oldalán apró nyíl mutatja
meg, hogy a jármű melyik oldalán találod a betöltőnyílást - tehát a képen
látható autó jobb oldalát kell a töltőpisztolyhoz közelíteni.
... www.facebook.com/utazom.com.Magyarorszag/photos/a.105358236172853.2895.105356 ...
Rendes Kis
Olvasta: 11 | Válasz | 2015. augusztus 03. 09:29 | Sorszám: 37
... De működik !
mpd
Olvasta: 11 | Válasz | 2015. augusztus 03. 07:32 | Sorszám: 36
Jó kis link!!!
Rendes Kis
Olvasta: 11 | Válasz | 2015. augusztus 03. 06:34 | Sorszám: 35
Megbízható használtautók! Nagy választék és kedvező árak.
Le ne maradj! Tetszikelj!
... www.facebook.com/akedvencauto?sk=app_100265896690345&ft&ft[ei]=AQIiv5DhBxGPusnFem4ifzhY6JYpdGLnOR9bb7zT0jWe0 Aw1HnRewqi0rBAgm6Q74f9Ye-6FwXLVMfKrFqHjSkhKHTljJ4sgMZ-ZelfRGunK8AgTGK59Y3kC2MnwEaiMP4igvVMR4GUJri3a7oXGxpng7PuRDqP71D yfI36l309YXBC8cNGoV8tYFkaU3R7Xa3i3jKeXkHiM-cTlTfXg7j5K2abh5WliUB8SJ_41dzkM5V9AoJEpcWY5QEASvM4NClOUspgjXEBSHkkrmvHWlAglhNK0uVgv-cwN872ypSnWrQ67SxocjgTpVWHhW0OFd8k6wIMq_dLswhxG9Wht0vi_bq-QU_cx6xvdf62u16AH0LcC2XTC_HQ1CJ1kUKVjhYb9vjufC9axfkK0-ippFPCtBs4nc4oAnwQMguWXNK3moR8iy2pg5Lzphdb0sSASD13Rcmg0P2wWT BCt5dyLSQsM79vWtN_AK1H17yxI4L9LhWfWqdFMrkJ_Uz-l3TRds3RNPHED0YqsW7dCf4DBZBa69VbWwGB8cQEtzyH2FpeQ-je7HdTxQ36IzGST9x9EnNyR-PkaWTIy7cBPvba097C-vrv11MEgxEbA8X_QKBcg3J0fT3MQuBeyBJnx421T-UKISe2Fnb6ck76B9k4_ajpxqHVp8r9Ua-RP6OaAETQHs43HiHS23wISOm-n6d064CcLj3VIew9cz3aHms5gYVW_l8nY4dl6ynQpnAGBZzHd69t68By2a7k50tMGbbvQHSjfV-g554v3uNuEBNC7VnfRCXuU_AlkuV0G6CSJ_en9jwMCrGI4XnVnpI Oyo7HTPwYyzzhoartsFoA6uuUZDlvGfBVaVPEVeCcblKrYrNtnzPw-yVmR8fpQQnES709aiHOv7CIqGdIs2HP74kdS-d4xgijsaUvnZoij vL3GQHHwf3sj0FKAxgj8MvK1sQ8oNmSLw1AjOiCWtwP7iTW13PZQ VdnZWQht1vGXMvjZ5n17ecwLqvg5wCZh6OZ7w-IZNecENaxwBeNgHwv9zJqAIRCfTsPTTXz2_eT8RzgBfE_bOjdE2y89EXBTUPkD5 oE40mJgvON4VSymoBnanlJqKFQ9Mo9UScae8TQ aXGke4oLfOA9WCNTGEbxV_51a-9kPo0xc-Z4pKd7uYOCdbUQwAciJYn9eOfKK4pZK9GMHdCSG6T-dBPuEuBfHpfZO7i0I50cyrGJgkmNh8o90dR3_l3lxTalJX8NmHZVn_rTOnWVGHtTzDik3RMlYAU5I4MXc8hA-JnldYhVI8GEDlB9Ku_C2Z_XHeLHQifKdCW4DQP08MBbb8oc1a-9EWYAfWD08ewQiGWFXnqHyZkQQzGIH0aKbBE6yaAFRlARO-pZ8mg3NRtOaIEUYnNbp-VMXU4aO3hhlUyMoZp9MGKvLR3-0Ucwpf8bBoJewHWz9ZBkap8R6sqgFH_ceRfR73cez_U89m-JsLi9e1GD70fn45EvIABSnfTPGOdVnuqQOjnRR-slopge8EWi7BgVp8YZKPAC1A5ysIfvgaHy2gKfFGE0fBOfNngThEdsLy-zroOL0Z_lWcgZ4ffKrduvYYLI2jK9WDRbsYbBc6TZd1xCCRXBXAJqtgfLgPZYOm3sDBit_OVbf8uB8hwvdmQSBF-deyMw6j2GKtsw_QceHItnJIJNO_88D872MIunlHPo-1iFh3_RxQTWzaBKQq8_OHENxSEwyym55RyO-2mxcM2CbflO0293Ll48bZ8_1vQgZIwON9ynT4Lj3zYUZQDw QN0573Y5g6VpBkumCcbUOgfyQrnM2YEbIAjtzPXWMxUa0uZA-lgAAk2oATA8xsvnnvYIyo9fSYLyrlS3wObAi4EidskXh1-dM_GPmlQEXjiTGTAuVY_QPkF4oXIK6__lfdcnnX-BhF9YjOOvPrD-Te9JWFzDepatWseNLL2kGh-LCUypc-BLF6FGDobmv6CkXf_Z5lZNAJnU-2P6i5Vszfgg12po2hBwGt2mC7t6l2BIJs3q_U9A-0FenIjjCvi_0ny2USQ7uaglct8H59C6VTC4TOvbKPLYBRTQxQq6X7hMRWiIMbHD6pFgxLL02MznSQBVgDFLW7 XxMf0CghmiMjsEY65XVw-WAULxSc731rkG3C_fBxND7oUkJRo4cMfDCx8B2aNLvuPAGqsY2hKOTJ-KYEQ96-4nb7w1m5O5d_KHE8swx96pcl-X3ORa4x2zeRP6NT1qNwXv6kh4zJ1Dq5RTysoOUljQZDXQp1LZ7mYb9 ITdRBy1hoGkZYNTdYNRq4cO_jiyhI0f3L7EJXlNZh12TkvE3o7n-GsQbPJ8Be9mlYDtOY6tPcgdmGOOqTEhRg_5chaAx8jI9gyTAaR6nF7bHT2F0Jk2o8hK5rn-BM2XNiCmKZNLUFFKERzAO7Isu4dzs7-bKkay94MV3PyTB9aCgzZmMcNigBEtwK37QUfxAUoMnJ_f4a8RF_Gv4at4XVsAg 5nviBzt0gCE7vSH3Xln6Li5eBl8VM9FWy92bfotdDvi-LafaaU9-0WatZBCL1g6Kd7eKGnmjWrJ5Iqoc8jdvPgWbFkJZTYR8kPySEXj538x voNjLOFWuWsLa7sva2QYJf9mYoUKyUYzfyLQ0UqkC-jiEL8Rq-BqMr-dv7MhGbuk5QsYykQ8fj5NziQDFDFOiG67yJ1sx86mxemqHUgzLL9JrEw2tdInR6Xicrq1Dugkm6KcfemVMh6H-FbyrsAAu4cVnF0lh7uYFP51OnPOxHzYKBI6EwYidXosZFMD9BdqPVJDhDR45N-4w5xraJFqGFc5lXi1lnMmbHabZ5VnsSXmBMuppLak-VxJr0paFRGCRbACfiiJgIIe3o6jlydwMZ8iSu1CEsDjqzoDGUof1XdsDoYE18DtowvciBUYrqC6krU--n15wRtBb5gHMFuRqdo1IzvMdUVKxoxF4lkauyTpsYKeMUzTdTHTdzvjW1zy-f9QoTu0Sq5ODpyr8cW74m-4seJzFRM7O4pNuzurmyzcZctgMpkaXRkOrYWsMsADY8Pne6H4Xm3yA-p2GYKKZ4HKXijwxDayICHMhfrJkJWX-7xRJBeptBuVF1Gp-GnxvCBADqMxdh_cpseGTt3rbZWe-PGNMTyqO6Gc4exVMUUKP3uoWGc2cWUSFqaI-U0QOJfIK9ffQZBf5mKcclLtatlsuuomi9Av7Yf4fMDUonT3m672s5Rm46QYgqQDanQX-brfEtFvFY0-W_0wWopiqpAT4KFv7svJwl29DUDCV_g2NvYoyAXTx_TGdWN81pCeZLq8dSR9FXSFkgRINKhOHqtVxxJ5y-zgbYbIExzCrBY6fxUZIHeOzgV0f3F3hOprnMme3aR82lfmDT9JdifNGe ev91LFDIIgRD5SxZJTrsHA6wEFspWULw98I92hYYfBabF7q_r-cg3uQexqz80shBDKvGV_IjUUWcEk3kYhrKnDletiGP6fGJatOhGFSTlkVV1vT3bWV-cvNtClYIU9vBWWwWWP2XSgwuliiTJWj-XdbScx4ru0R1QykgHctkTQ1JqoroC2joQJRe7Sh_doo3ur-6RYWE2TKpM2nYHsHlBcKqh0zGSkZsORI_Pe2Uet0yaJ-PlPMj_8FDxckR5xToqTID_VMrSGGw7_ZrqGvVN1B5jXF0_2-Bi_FeJKJaJMS8-oTo59Wh_FOZLuH-9A&ft[qid]=6178636349363120272&ft[mf_story_key]=8442055026211611865&ft[eligibleForSeeFirstBumping]=&ft[fbfeed_location]=1&ft[insertion_position]=19&__md__=1
rafiki
Olvasta: 11 | Válasz | 2015. július 29. 09:19 | Sorszám: 34
Újabb áremelkedés a láthatáron: szervizelve, vizsgáztatva!
negyven rabló
Olvasta: 10 | Válasz | 2015. július 10. 01:27 | Sorszám: 33
Na, tartok tőle, hogy a tisztelt olvtárs némi iróniát csempészett a hozzászólásába!
Talán kicsit lassú voltam, de a közeledő demencia nagy úr ám!
Tovább ...
Jelmagyarázat    Van új hozzászólás
   Ezeket a hozzászólásokat már láttad
... Hibabejelentés | | | Gondola ...